Att få äta

Äta bör man, annars dör man. Jag har svårt att förstå mig på hur man räknar ut hur mycket energi jag behöver få i mig per dag. Fakta är för att nå önskad viktnedgång måste man äta mindre än vad man förbrukar. Hur gör man det, vad äter man istället för fett. Och vad bör man inte ta bort ur kosten?

Min grund kommer se ut så här

Skinka
kalkon
kyckling
färs
nötkött
alla grönsaker
alla frukter
osaltade cashewnötter
orostade jordnötter
keso
kesella
qouinoa
bulgur
witamin water
bönor
groddar
rotfrukter
yoghurt
minimjölk
kokosnöt
exotiska frukter
bacon
ägg
vatten
mörk choklad minst 70%
fisk i alla slag
räkor
kräftstjärtar
fetaost
mozarella
spenat
vinigrett
pesto
vitlök
sötpotatis
fil
alla färska örter
citron
chili
bär
fiberhavregryn
halloumi
avokado


Frågan är ju eftersom jag är lätt laktos intollerant så tänker jag mig mindre mejeriprodukter. ingen pasta, ris osv. Inget bröd. så färskt och fräscht som möjligt.

Men ska man välja light produkter, eller välja LCHF metoden. Vad är bäst? Bör man ha några tillskott. Och hur håller man sig från att bli hungrig?

Jag tänkte frukost, lunch och middag. Samt två mellanmål och ett mindre mellan mål innan träning eftersom jag inte hinner äta middag innan träningen eftersom jag måste dit direkt efter jobbet för att hinna!

Är det för mycket med 6 mål per dag, och hur bör man lägga upp energi intaget?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0