Att får tummen ur röven

Att få tummen ur röven kommer handla om mig som gottegris och otränad som ska försöka få tummen ur röven och få den där kroppen jag alltid velat ha. Motion, träning, hälsa, kost. U name it. Jag ska göra så gott jag kan, lära mig så mycket som möjligt och förmedla i allra möjligaste mån. Jag hoppas kunna ta dig på en resa där jag verkligen börjar som gröngöling till något mer vältränat och några erfarenheter rikare.


Min träningsbakgrund är ganska dålig, jag spelade fotboll på skoj mest tills jag fyllt 13 och sen hatat allt ifrån skolgympa till promenad till hundarna. När jag en dag vaknade upp i mitten på högstadiet och såg ut som en fläskotlett efter ett kilo godis, noll motion, och ett helt sommarlov senare så fick det vara nog. Jag bad min morbror som är väldigt duktig på kost och träning till hjälp och han gav mig tips och ideér och någonstans hittade jag motivation.

Med en kopp kaffe varje morgon 90 min promenad hälsofrukost 60 min cyckel till och från jobb samt hälsomat och minimalt med onyttigheter senare såg jag nog ut mer som en normaltonåring igen.


Men sen kom gymnasiet, jag flyttade hemifrån och började jobba på en skräpmatskjedja. Allt efter det är tappra men ej motiverade försök till viktnedgång, bantning allt förutom hårtslit som gör att jag väger in mig på 67 kg och 166  cm lång.

Så nu ska jag försöka hålla glöden uppe, kämpa och vad ska göra denna gång annorlunda?


Det är möjligheten att förverkliga en dröm, som gör livet spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0